Monday, April 23, 2018

More "migrants" arriving

Every day is getting a little warmer and yesterday I moved all the pots
from my bedrooms into the greenhouse. 
Finally my bedrooms look like bedrooms again!
During the chilly nights I will cover them up with plastic.
Not very pretty but effectively keeping the plants 
warm during the chilly nights.
And, I realize that I have to clean out a lot of junk
that has accumulated during the winter. 

These are also the days where I still have some 
time to go "birding" with friends. 
I got into that hobby last spring and I have to admit that I am 
pretty much hooked now. I find it very relaxing and it gives us so much fun walking
the various trails together and keeping an eye on bird movements and calls.
My husband thinks I am a little too "crazy" about it.
A bird is a bird, right?
Here we did not see any birds but the frogs were making 
a lot of noise and warming themselves up in the bright sunshine.

Above we saw several Turkey Vultures circling in the air.
They look a little like "batman" to me.
On our walk across the campground area we found
a Golden-crowned Kinglet.
Today I accidentally looked at my feeders and there was 
another new migrant arrival: Chipping Sparrow
And finally I climbed onto the kitchen counter top
to take a shot through the kitchen window.
In the Hawthorne tree outside I discovered
a Eastern Phoebe.
Last year it arrived April 15.
Soon my jobs as landscaper and at the motel will take over again
and my time for birding will be severely hampered.
Have to make the best out of it 
as long as I still can.
Who will arrive next?




Translation 
__________________________________________
Jeden Tag wird es jetzt wärmer und ich habe heute endlich alle Pflanzen, die im Schlafzimmer überwintert haben, in das Treibhaus bringen können. 
Jetzt sieht es im Haus schon wieder ordentlicher aus. Damit sie nicht frieren werden die Töpfe am Abend mit Plastikfolie abgedeckt. "Hübschhässlich" aber wirkungsvoll. 
Hier muss ich übrigens auch noch aufräumen, stelle ich fest.

Ausserdem habe ich gerade noch etwas Zeit mit ein paar Freunden auf Vogelsuche zu gehen. 
Damit habe ich im letzten Frühjahr angefangen und dieses Hobby hat mich total "gepackt". 
Wir pirschen entlang verschiedener Wanderwege, lauschen und suchen nach Bewegung in den Zweigen. Es macht uns sehr viel Spass auch wenn Peter glaubt 
ich hätte jetzt eine "Meise".
Vögel sind doch nur "Vögel".

Unterwegs haben wir auch die ersten Frösche gesehen und gehört. 
Sie wärmen sich nach dem kalten Winter im Sonnenschein.
Über uns kreisen "Gänsegeier". Hätte nie gedacht dass es hier solche gibt. Ich finde sie 
sehen ein wenig wie "batman" aus.
Auf dem Weg über den Campingplatz finden wir ein "Indianergoldhähnchen".

Jeden Tag kommen jetzt neue Zugvögel zurück. 
Heute habe ich die erste "Schwirrammer" der Saison an meinem Futterhäuschen gesehen.
Dann bin ich noch auf den Küchentresen gestiegen um ein Photo 
durch das Küchenfenster zu schiessen. 
Draußen im Rotdornbaum sass nämlich die erste "Phoebe". 
Im letzten Jahr habe ich sie schon am 15. April photographiert.
  
Mir bleibt nicht mehr viel Zeit die Vögel zu beobachten bevor die Saisonarbeit 
mich davon abhalten wird und deshalb muss ich die Zeit die mir bleibt 
nutzen so gut es geht.
Wer wird als nächstes ankommen? 











No comments:

Post a Comment

Feel free to leave a comment.