Two days without any major incidents, yeah!
We started at sunrise and went to empty our tanks at the nearest state park.
Then we headed off towards the Chesapeake Bay crossing.
Bridge over Chesapeake Bay |
That is done via a combination of a bridge and 2 tunnels over a stretch of open water on a distance of 28.3 km (17.6 mi ).
Big conainer ship |
The crossing over the wide open water takes about 20min, and at the second tunnel we saw a big container ship about to move right above our heads.
After the crossing we dove into the crazy traffic of Norfolk in Delaware, managed that and drove as far as we could before sunset.
We made it to Smithfield, NC where we had parked overnight once before.
After a quiet night on a Walmart parking lot we again started out right after sunrise and merged from the I-95, near Florence SC, onto the I-20 west. The day was sunny
with temperatures of 26C (78.8F).
We will stay on this interstate until it ends on I-10, about 1.500 miles away and west of Pecos, TX.
Long days of driving are ahead. I know - it is crazy!
Gas is much cheaper here than home in New Brunswick.
Tonight we will stay in Anniston, AL . By now we have entered another time zone.
City traffic |
Started out on Atlantic time, drove through Eastern time and entered Alabama into Central Time. And two more timezones ahead.
One minor thing: the gear stick slipped again despite the recent repairs done. Explain that to me!!
JP had to crawl under the van again and move the connection until we got the mechanism working.
Translation for my German friends
Zwei Tage ohne Zwischenfälle sind vergangen, abgesehen von ein paar verrückten Autofahrern die, im dicken Stadtverkehr, in letzter Minute noch vor
uns eine Ausfahrt erreichen wollten, und vor uns von links kommend nach rechts rein scherten und uns schnitten.
Gefährlich, gefährlich und völlig rücksichtslos!
Noch mal gut gegangen.
Wir fuhren direkt nach Sonnenaufgang von Port Lewes in Delaware los zum nächsten Regionalpark und benutzten dort deren Sani-Anlage um unsere Tanks zu entleeren.
Danach ging es direkt in Richtung Chesapeake Bay. Eine 28.3 km breite Wasserfläche die man per Brücke und zweier Tunnel überquert. Ein großes Kontainerschiff fuhr dabei
direkt über uns hinweg. Dann stürzten wir uns hinein in das Verkehrsgetümmel von Norfolk, Virginia. Wir fuhren weiter bis zum Sonnenuntergang und übernachteten in Smithfield, North Carolina.
Her gibt es ein interessantes Ava Gardner Museum, für das wir allerdings keine Zeit eingeplant hatten.
Heute ging es dann weiter, bei sonnigen 26 Grad, bis nach South Carolina wo wir endlich auf die Interstate I-20 gelangten. Die wird uns nun, nach weiteren 2.414 Kilometern in Richtung Westen, hin zur I-10 bringen. Von dort ist es dann nicht mehr weit bis nach New Mexico.
Es gab nicht viel zu sehen, meistens ländliche Gegenden oder dichter Großstadtverkehr. Das Benzin kostet hier vergleichsweise Euro 0.67 per Liter.
Einmal hat heute, trotz Reparatur, der Schalthebel wieder gebockt und J.P mußte wieder unter das Auto kriechen und am Kabel wackeln bis er wieder einrastete.
Das soll einer verstehen!
Heute Nacht bleiben wir in Anniston, Alabama.
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